Zvídavé otázky 7 statečných : Kateřina Herčíková

 
(Foto: Honza Kvarda)
 
Přinášíme vám další rozhovor ze série Zvídavé otázky 7 statečných, tentokrát s nadanou muzikálovou zpěvačkou Kateřinou Herčíkovou, kterou jste mohli vidět na nejedné divadelní scéně. V poslední době ji ale většina muzikálových fanoušků zná jako Elphabu z muzikálu Čarodějka v Goja Music Hall. V našem rozhovoru se mimo jiné dozvíte, zda se Katka v roli zelené čarodějky vidí, kdo je jejím pěveckým vzorem a do čeho je 'blázen', podobně jako je zase naše parta do muzikálů..

Little Lotte: Pro české muzikálové fanoušky jste v současnosti známá zejména svým skvělým ztvárněním Elphaby v Čarodějce. Jak byste popsala tu „vaši“ Elphabu…vidíte se v ní?

V první řadě musím podotknout, že Elphaba je pro mne tou největší výzvou a zároveň nejkrásnější zkušeností, jakou jsem doposud v divadle měla. Je to velmi náročná role, jak po pěvecké, tak i po herecké stránce, a já k ní přistupuji opravdu velmi zodpovědně. Smekám před každou herečkou, která tuto roli hraje, protože je to neskutečná jízda od předehry až po poslední tóny závěrečné skladby celého muzikálu.

Jak bych Elphabu popsala? Kdybych to měla vzít ve zkratce, tak je to do jisté míry outsiderka, která si žije ve svém světě. Nejen kvůli barvě pleti, ale také svými názory či představami vlastně příliš nezapadá do světa, v němž žije. Postupem času se z ní stane velmi mocná a sebevědomá čarodějka, která obětuje přátelství pro lásku a jde si tvrdě za svým. A jestli se v ní vidím? No jistěže ano.😊 🙏

Annie: Poměrně často jsme vás mohli vidět i v představeních, která jsou cílena i na dětské diváky (Ferda Mravenec, Sněhová královna, Královna Kapeska, Shrek, částečně i Čarodějka). Myslíte si, že je těžší zaujmout právě dětské publikum? Je potřeba k takovému představení mít nějak specifický přístup a jinak se na něj připravovat?

Já osobně miluji pohádky! Mám nakoukané snad všechny Disneyovky a animáky, tudíž mám k pohádkám velmi blízko. Myslím si, že si v nich každý něco najde, navíc to nemusí být jen děti. 

Dětské publikum je zas jinak náročné než to normální. Okamžitě na nich vidíte, jestli se baví, nebo ne. A věřte, že vám to umí dát dost dobře najevo. 😀 Myslím, že chodit s dětmi do divadla je jednou z forem jejich výchovy a také způsob, jakým mohou něco poznávat. Čas, který děti stráví v divadle, má tak pro mne daleko větší váhu, než kdyby stejný čas proseděly u PC či televize. 

Já se snažím ke každému představení přistupovat zodpovědně a odehrát ho na 100 %! Každý divák by si měl odnést stoprocentní zážitek, odcházet z divadla s dobrým pocitem a nadšením, což jinak než maximálním výkonem není možné.

Nikča: Jako mnoho vašich kolegů jste studovala Konzervatoř Jaroslava Ježka, obor muzikál. Jak hodnotíte průpravu z konzervatoře?

Ano, vystudovala jsem obor muzikálové herectví a momentálně studuji ještě popový zpěv. Hodnotit je těžké, protože člověk postupem času a zejména s věkem bere dost věcí jinak. Možná bych teď na studium jako takové nahlížela trochu z jiného pohledu, než jak jsem ho brala v patnácti letech. Dle mého názoru mi dala konzervatoř dostačující průpravu, nicméně praxi se stejně nic nevyrovná.  Pro mne největší školou byla Pomáda v Divadle Kalich jako můj první profesionální projekt.

Coffeerun: Na YouTube jsem objevila jedno starší video a už tahle nahrávka dávala tušit váš obrovský talent. Působíte tam ovšem tak trochu jako rebelka. Zajímalo by mě, jakou jste měla pubertu. Byla jste opravdu rebelka, nebo naopak poslušná holka?

To by mě zajímalo jaké video? 😀 Tuším, že myslíte píseň Mezi horami z pěvecké soutěže.🙈😀
Pubertu? Při základní škole jsem závodně lyžovala, tančila show dance, chodila na sólový a sborový zpěv, klavír, hudební nauku, mažoretky atd., takže na nějaké velké rebelie nebyl moc čas! Určitě by se něco našlo, neříkám, že ne, ale moc toho nebylo.

Džejňulka: Poprvé jste mě okouzlila v Pomádě (Divadlo Kalich), ale záříte také Čarodějce (Goja Music Hall) či v Ne/Normální (Divadlo Na Prádle), nově se budete objevovat též v Robinsonovi (Divadlo Na Maninách). Máte tak zkušenosti z více scén. Máte ale nějakou vaši »vysněnou scénu«, tedy divadlo (třeba i mimo Prahu či dokonce v zahraničí), kde byste si v budoucnu moc přála účinkovat, ale zatím jste neměla možnost?

Děkuji za pochvaly, opravdu si jich moc vážím.

Do dnešního dne jsem dostala šanci hostovat v těchto divadlech: Divadlo Kalich, Divadlo Na Prádle, Goja Music Hall, HDK, Divadlo Hybernia, Divadlo U Hasičů, Divadlo Na Maninách, DJKT v Plzni, Laterna Magika (hostování s DJKT), Kongresové centrum či Jihočeské divadlo v Českých Budějovicích. Vysněné scény pro mne jsou Národní divadlo či Státní opera, zahrát si v Hudebním divadle Karlín se mi již splnilo. Moc ráda bych si někdy v budoucnu zahrála také v Brně.

Co se týče zahraničních scén, tak největší sen každého ‚muzikálovce‘ jsou West End či Broadway, které jsou samotnými kolébkami muzikálu. Nicméně stojím nohama na zemi, takže to přenechám mnohem talentovanějším hercům, než jsem já. V zahraničí je úplně jiná liga muzikálového divadla než tady u nás. 😉 Takže se moc ráda spokojím s naším českým rybníčkem.

Eric: Máte nějaký herecký a pěvecký vzor? O koho se jedná?

Poslední dva roky je to pro mne představitelka Elphaby Willemijn Verkaik. Roli Elphaby odehrála více jak 2000x! A to ve třech světových jazycích!

George: Pro mě jste obrovský talent naší muzikálové scény. Pravidelně vás sleduji a nemohu se nezeptat, jaký význam mají vaše „jelení šperky“, které pravidelně vídám na vašich fotkách.

Děkuji. 🙏Vážím si vašich slov chvály.

Jelení šperky - to je kapitola sama o sobě. 😀 Jsou to designové a hlavně české šperky, ručně vyráběné v jedné malé dílně v Praze a já jsem se do nich už před pěti lety naprosto zamilovala. Je to pro mne skloubení preciznosti, talentu, nápadu, originality, elegance a citu pro krásu. Navíc ráda podpořím český výrobek a design, což značka Jeleních šperků rozhodně je.

S paní majitelkou Bárou Vogeltanzovou se znám osobně. Je pro mne andělem i neskutečně nadanou a módní osobou v jednom. Navázaly jsme spolu, troufám si říct, přátelskou spolupráci. Bára mě nazývá ‚VIP zákazníkem‘ - jsem pro ni člověk, který je milovník a v dobrém slova smyslu blázen do ‚jelenů‘, co má doma už poměrně početné stádo. V mé jelení sbírce bude už skoro 80 jelínků a s každou novou kolekcí, kde se krása střídá s nádherou, si kupuji další členy stáda, protože si jednoduše nemohu pomoci. 💗 😊 Přírodu miluju a právě jelen je pro mne velmi majestátný, nádherný tvor a lesa pán. A tak ho beru všude s sebou a sdílím příběhy či fotky, které pořídím na svých toulkách.


 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou