Zvídavé otázky 7 statečných: Renáta Podlipská

(archiv R. Podlipské)

Na vědomost se dává, že 7 statečných muzikálovců přináší další sérii Zvídavých otázek s vzácnou osobností české muzikálové scény – Arcivévodkyní Sofií z plzeňské Elisabeth, Máří Magdalénou z Jesus Christ Superstar, Thénardierkou z Bídníků i Dračicí ze Shreka. Je pro nás velká čest, že si na nás paní Renáta Podlipská udělala čas, ačkoliv se již díky rozvolňování opatření opět otevírají divadla a ona se tak již vrátila na prkna, která znamenají svět. Odhalila například to, k jaké hudbě má vlastně nejblíže. A co je její vysněnou muzikálovou rolí? To zjistíte v rozhovoru 😊. Přejeme příjemné počtení! 😉

George: Když se řekne vaše jméno, tak si vybavím veliký hlas a obrovské srdce. Mám strašně rád všechny tituly, ve kterých jste hrála či hrajete. (Mefisto, Ples upírů, Tajemství, Johanka, Bídníci atd.) Proto mě zajímá, jaký titul je vaše srdcovka a jaká role by byla vaším splněným snem?

Pro mě bude vždycky srdcovka můj úplně první muzikál, a tím byl Jesus Christ Superstar. Poznala jsem tam spoustu svých kolegů, kamarádů a hlavně svého manžela. Moc ráda na tu dobu vzpomínám. Vysněnou roli samozřejmě mám, je jí Mama Morton z muzikálu Chicago.

Eric: Poprvé jsem vás viděla ještě v roce 2000 v roli svaté Kateřiny v Johance z Arku v divadle Ta Fantastika. Váš silný a uhrančivý hlas uhranul i mě a dodnes si pamatuji, jak jsem tenkrát zůstala přikovaná k sedačce. Mám slabost pro obrovské hlasy a myslím si, že právě takové jsou v muzikálech potřeba, samozřejmě ruku v ruce s perfektním herectvím. Úžasně vám sedla také Thénardierka v Bídnících i Arcivévodkyně Sofie v Elisabeth, zkrátka role, kde si můžete nejen zahrát zajímavou postavu, ale hlavně si od srdce a z plna hrdla pořádně zazpívat. Kolik času denně zabere péče o takový krásný a barevně nezaměnitelný hlas?

Učím na Vyšší odborné škole herecké, takže prakticky zpívám každý den. Nedá se říct, že bych o hlas pečovala, ale zároveň mu neubližuji. Samozřejmě před těžkým představením, jako je Elisabeth, se musím rozezpívat, aby vše proběhlo tak, jak má.

Annie: Z dostupných zdrojů na internetu se můžeme dočíst, že jste v 90. letech působila v zahraničí. Považujete tuto zkušenost za přínosnou pro vaši další kariéru? Jak na tuto dobu vzpomínáte?

Vzpomínám na to moc ráda. Je to velká škola - naučíte se tak samostatnosti, ale také chování, vystupování a jazyk té země, v níž zrovna jste. Měl by to zažít každý, kdo chce tohle řemeslo dělat.

Little Lotte: Kromě herecké práce se též věnujete pedagogické činnosti. Poslední rok a půl bohužel u mnohých podlomil víru v umění jako profesní dráhu - mluvili jste se svými studenty na toto téma?

Všichni jsme si uvědomovali, že to, co se tady děje, není legrace, a že bude těžké kulturu vrátit tam, kde byla. Nicméně mám za sebou již představení Elisabeth a Robinson Crusoe, a i když se smí hrát jen pro určitý počet diváků, tak to bylo super. Diváci byli nadšení a my taky.

Džejňulka: Mám dojem, že doposud posledním muzikálem, v němž jsem vás měla tu čest vidět, byl Shrek, kde jste skvěle propůjčila svůj hlas roli Dračice, tu ale spolu s vámi zastávala také loutka. Jsou ovšem i představení, kdy musíte mít masku přímo vy a právě díky ní se v postavu měníte. Vzpomenete si, díky které roli jste se vizuálně proměnila nejvíce? A je příjemné se za danou masku na jevišti tak trochu schovat, nebo to s sebou spíše přináší nějaká úskalí? 😊

Já se asi nejvíc proměnila v Plesu upírů a ve Shrekovi. V Plesu jsem měla upíří zuby a škrabošku, přes kterou nebylo skoro nic vidět, to bylo občas trochu složité. Ve Shrekovi bylo krásné líčení, to jsem si moc užívala.

Nikča: Často se říká, že si herci berou něco z představení, která hrají, protože se v nějakém příběhu dokázali najít, či je k něčemu inspiroval. Jedním z děl, která mě osobně velmi zaujala hlavně díky námětu, je muzikál Doktor Ox, v němž jste úžasně ztvárnila postavu Bernadetty. Odnesla jste si také něco z tohoto díla?

Doktor Ox byl moc zajímavý muzikál. Prakticky se v něm odehrávalo to, co se děje v dnešní době na politické scéně.

Coffeerun: Na jevišti vždy patříte k nepřehlédnutelným osobnostem. Přijdete, zazpíváte a člověk si to pamatuje do konce života… Takže si Vás jako Maří Magdalénu v Jesus Christ Superstar budu pamatovat již navždy. 😊 Zajímalo by mě, zda dáváte přednost rockovějšímu typu hudby (působíte na mě totiž trochu jako rebelka), nebo spíš nějaké klasice či jazzu a soulu. A v souvislosti s tím mě napadá ještě jedna otázka…. Neuvažovala jste někdy o natočení desky právě ve stylu jazzu či soulu?

Máte správný odhad, jsem rebelka. Mám ráda všechnu dobrou hudbu – rock, soul, pop a další, ale nejblíž mám k té rockové. Poslouchám ji odmalička. I u písně Máří Magdalény jsem zjistila, že ji vlastně dávno znám a že už jsem si ji broukala jako malá holka. Táta byl amatérský muzikant a pouštěl si doma Kiss, Deep Purple, Sweet, Arethu Franklin a mnoho dalších interpretů těchto žánrů, takže já jsem touto hudbou, jak se říká, odkojená.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou