Muzikál Mýdlový princ: Jak dokáže změnit život jedna závěť?

 

Byť nejsou takzvané hit muzikály mým šálkem kávy, občas udělám výjimku a na základě doporučení nebo velmi kladných recenzí se na ně do divadla vypravím. Jednou z těchto výjimek je i muzikál Mýdlový princ, dílo složené z písní Václava Neckáře, které jsem nakonec v Divadle Broadway zhlédla hned dvakrát.

Protagonistou příběhu je Martin Marek, neúspěšný herec, který bloumá od konkurzu ke konkurzu. V osobním životě se mu také zrovna nedaří, s přítelkyní prožívá vztahovou krizi a posledním hřebíčkem do rakve je zpráva o úmrtí jeho otce. Radikální změna nastane po návštěvě notáře, kdy Martin zjistí, že jeho otec disponoval celkem slušným majetkem a vzhledem k tomu, že je Martin jediným právoplatným dědicem, by se mu již nemuselo žít tak špatně.

Jenže nabytí dědictví má menší háček, respektive podmínku - Martin se musí vydat do šumavské vesničky Tuškov a obnovit slávu místního ochotnického divadelního souboru tím, že dovede tento spolek do soutěže Šrámkovo divadelní léto. Mladý muž se tedy vydává vstříc šumavské výzvě, a aby si usnadnil situaci, předstírá, že v Praze pracuje jako velice úspěšný režisér a producent. To mu ale nepomůže v boji se zakyslou tajemnicí divadla, paní Hadravovou, která se souboru Šumavan postará o perné chvilky. V příběhu tedy čeká na diváky napětí a nejedno překvapení.

Protože se jedná o příběh odehrávající se v dnešní době, kostýmy jsou de facto civilní. Scéna není taktéž nijak ohromující, ale vzhledem ke zvolenému prostředí, nemám nic, co bych vytkla. Výhodou muzikálu jsou známé písně, které si mohou diváci zpívat společně s účinkujícími. 

Neúspěšného herce Martina ztvárňují Martin Dejdar, Sagvan Tofi a Martin Písařík. Já měla tu čest zhlédnout Martina Dejdara a Sagvana Tofiho a musím konstatovat, že mezi jejich výkony i pojetí role byl značný rozdíl. Martin Dejdar nastínil roli Martina Marka jako mladého muže, který byť vystudoval konzervatoř, k hraní a zpívání, zdá se, nemá moc vlohy, a proto je zoufalý, protože nic jiného neumí a ani to, co umí, neumí vlastně pořádně... Zato Sagvan Tofi na mě v roli působil jako líný spratek, kterému se spíše nechce nic dělat, než že by nebyl nadaný. Na Martinovi bylo také vidět, že si roli více užívá, proto bych jednoznačně doporučila jeho.

V roli učitelky Zuzany jsem viděla pouze Terezu Kostkovou, která roli zvládla na výbornou. Stejně to mám u Jany Synkové, která hraje paní Hadravovou. Kdo mě naopak zklamal, byla Malvína Pachlová v roli Martinovy přítelkyně Nikol. Předvedla nevýrazný výkon, ztrácela se mezi ostatními... A přestože je její postava pro děj důležitá, já osobně bych ji klidně na jevišti postrádala.

Více kritiky již nemám, ostatní účinkující byli vynikající, konkrétně Petr Kutheil, Michal Kavalčík, Denny Ratajský, Bronislav Kotiš, Veronika Stýblová nebo Andrea Holá.

Vzhledem ke svému nízkému očekávání, jsem byla mile překvapena. Mýdlový princ vás zvedne ze židle a domnívám se, že by z něj mohl vzniknout i pěkný hudební film.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou