Zvídavé otázky 7 statečných: Miloslav Frýdl

Foto: Martina Root / archiv DJKT

Český Billy Elliot alias Miloslav Frýdl je dalším z milých lidí, kdo nám ochotně odpověděl na naše Zvídavé otázky. Na patnáctiletého chlapce má velký záběr aktivit, kromě působení v plzeňském divadle se nedávno objevil v jedné z rolí i v novém pořadu ČT:D Parta z garáže. Věnuje se dokonce i dabingu. I přesto jsme si, s ohledem na jeho věk, dovolili mu tykat. Naštěstí nám to odpustil a rozhovor nám poskytl. Kam vedly jeho kroky po základní škole? Kdo Mildu k divadlu přivedl a co ho ve volném čase kromě divadla, zpívání a tancování zajímá? Pojďte si s námi přečíst i to, kdo mu pomohl v divadelním a reálném životě. A proč tak tíhne k plzeňskému souboru?

Eric: Nedá mi, abych se nezeptala na mého oblíbeného Billyho Elliota, jelikož tento muzikál znám i z Londýna a rovněž mě dostal i film. Roli Billyho považuji za jednu z nejtěžších divadelních rolí, a to nejen těch dětských, ale vlastně celkově. Zvládnout fyzicky tak náročný zpěv, tanec a herectví je jedna věc, další věc je ale vžití se do role z pohledu chlapce, který neměl v životě na růžích ustláno. Bylo pro tebe těžké sdílet jeho pocity, včetně touhy po lepším životě? Kdo nebo co ti v tomto nejvíce pomohlo?

Ano, role Billyho pro mě byla výzvou. Jak po fyzické, tak psychické stránce. Příběh Billyho je hodně emotivní, a proto chvilku trvalo, než jsem se do role vžil. Dokonce mám jednu příhodu - když jsme zkoušeli velmi smutnou scénu, kde čteme dopis od Billyho zesnulé maminky, tak jsem se natolik vžil do role, že jsem nebyl vůbec schopný tuto scénu nazkoušet bez slz.

Rozhodně je nutné zmínit režiséra Lumíra Olšovského, který mě divadlem provází již od dětství. Byl a pořád je pro mě velkou oporou a vzorem. Jeho rady si vždy beru k srdci a znamenají pro mě hodně.

Další důležitou osobou, která mi pomohla jak na jevišti, tak v reálném životě, je Lukáš Ondruš. Lukáš v muzikálu ztvárňuje roli Tonyho (bratra Billyho) a hodně mi pomohl v době, kdy u mě přišla změna hlasu (mutace). V té době bylo obzvlášť těžké ztvárnit roli Billyho (hlavně po pěvecké stránce) a on byl pro mě „tím velkým bráchou“ a zároveň učitelem ve všech směrech.

Little Lotte: V muzikálu Billy Elliot vyjadřuje hlavní postava Billy svůj vztah k tanci písní Jako nabitý (Electricity). Co pro tebe znamená divadlo?

Divadlo pro mě znamená ŽIVOT. Je to něco, čemu se věnuji již odmalička. Divadlo mě naplňuje. Když se mě Lumír Olšovský poprvé zeptal – jestli nechci zkusit „něco“, čemu se říká divadlo, bylo mi 7 let; šlo o roli malého Kaye ve Sněhové královně.  V životě by mě nenapadlo, že to „něco“ se stane náplní mého života. Baví mě dávat lidem radost a bavit je. Odměnou je vyprodané hlediště a potlesk vestoje. To se pak derou slzy do očí…

Annie: Myslím, že je jasné, že většina tvých mimoškolních aktivit se ubírá směrem k divadlu, tanci nebo zpěvu, což ti určitě zabírá hodně času. Máš i nějaké jiné záliby, kterým se rád ve volném čase věnuješ?

Ve volném čase, kterého moc nemám, navštěvuji folklorní soubor Notičky z Řevnic (to je tedy taky hudba a zpěv…), natáčím a dabuji pro ČT, hraju fotbal a občas vyjedu na kole do přírody.

Coffeerun: V poslední době hraješ především v představeních DJKT v Plzni. Chtěla bych se zeptat, zda uvažuješ, že na nějakou dobu tzv. ‚zakotvíš‘ právě v Plzni? Nejen v divadle, ale třeba i na konzervatoři?

Plzeňský soubor je další z důvodů, proč mám divadlo tolik rád. Naučil mě, jak být lepším hercem i člověkem. Budoucnost bych rád spojil s Plzní, jestli o mě budou stát 😊. Konzervatoř v Plzni jsem samozřejmě zvažoval - přijímací zkoušky jsem udělal, vzali mě. Zároveň jsem ale uspěl i v Praze na Ježkově konzervatoři. Po dlouhých debatách mi bylo doporučeno studovat v Praze. Plzeňáci mě na přijímací zkoušky připravili, za což jim moc děkuji a doufám, že se na mě nezlobí. 😊

George: Když tak sleduji tvůj profil, vidím, že jsi docela aktivní. Všechno to stojí jistě hodně práce, dřiny a určitě i nervů. Jak vnímáš rozdíl mezi tebou a třeba tvými vrstevníky, kteří hrají počítačové hry a žijí úplně jiný život? Je ti to třeba někdy líto, nebo taky stíháš ‚běžný život‘ v pubertě? 😊

Je pravda, že tolik volného času nemám, ale o to víc si ho vážím. A jak se říká, když se chce, tak to jde, takže si vždycky na svoje kamarády a záliby čas najdu.

Džejňulka: Kromě účinkování v divadlech a v televizi se věnuješ i dabingu (například tě diváci mohli slyšet v roli Charlieho v českém znění snímku Playmobil ve filmu). O dabing se také zajímám, a tak jsem nemohla odolat, a musím se zeptat právě na něj. 😊 Je pro tebe něčím tato herecká disciplína zajímavá? Chtěl by ses jí třeba věnovat i do budoucna?

Stoprocentně! Dabing mě neskutečně baví, rád bych se mu věnoval i do budoucna. Například již zmiňovaný Playmobil ve filmu, byla spíše radost než takzvaná „práce“. Baví mě pracovat s hlasem.

Nikča: I když si kvůli divadlu asi musíš udržet linii, máš nějakou svou oblíbenou ‚prasárnu‘, kterou rád hřešíš?

Linii moc neřeším, prostě jím to, co mi chutná. Mám velký výdej energie, takže je to v pohodě. Ale přece jenom si potrpím na slané tyčinky.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou