Rychlodojmy 7 statečných: American Idiot



Jak již možná víte, je 7 statečných muzikálovců »rozeseto« po celé republice a dokonce i na Slovensku. Když se nás tak sejde osobně větší počet, je to svátek. A v sobotu 19. března 2022 se nám poštěstilo a vyrazili jsme na muzikál Green Day's American Idiot na Malou scénu plzeňského DJKT. Jelikož asi bude přece jen trochu trvat, než pro vás všichni připravíme články, napadlo nás to dlouhé čekání trochu zkrátit - přinášíme vám menší ochutnávku z našich dojmů, respektive jsme zaznamenali naše bezprostřední reakce po představení. Jak na nás zapůsobilo tzv. »na první dobrou«?

Marťa: American Idiot je pro mě směs geniální vizuální stránky, výborné režie a neskutečné energie všech zúčastněných. Poctivá podívaná. 🙏

Nikča: Upřímně si nejsem jistá, jaké emoce ve mně vyvolalo představení Green Day's American Idiot. Nicméně rozhodně v divadle neusnete a nudit se nebudete. 😂

Eric: Nejsem příznivec punkrocku, uznávám však, že tento styl má své místo ve vývoji hudby jako kterýkoli jiný žánr. Doba i důvod jeho vzniku se odráží v tomto představení, jelikož ukazuje drsný svět americké mládeže, a to jak v ulicích, tak i na válečných frontách. Muzikál se nese vesměs ve znamení hitů kapely Green Day, které jsem znala z rádia, ale až teď jsem mohla vnímat texty těch písní, z nichž je vystavěn syrový, drsný, tragický příběh. Trochu mi tématem připomínal muzikál RENT!, který rovněž ukazoval drsnou stránku života „tam za velkou louží“. Zároveň mě velmi překvapil plzeňský muzikálový soubor, který se s punkem (ne až tak častým stylem v muzikálových projektech) popral víc než dobře.

George: Punkový nářez, který se s ničím nemaže. Vtrhne na scénu, kde vás omráčí, rozbije vaše srdce a vykopne vás zpátky do života…

Džejňulka: »Idiota« jsem už před časem viděla sama, tehdy ještě v roušce (aspoň že stylově červené). Teď podruhé jsem měla oporu ve většině naší statečné party, včetně našeho externisty Marti. Dojmy byly v obou případech podobné, toto představení mě dost ničí a zároveň mě neuvěřitelně fascinuje. Když hlavní představitelé ke konci trpí, já trpím s nimi. Prožívám s nimi jejich bolest. A ještě ke všemu se kývu do rytmu jako pako! 😂😍

Annie: S American Idiot jsem vstoupila do zcela neprobádaných vod a viděla představení, které je ve všech ohledech nevšední a sálá z něj ohromná energie. Moje bezprostřední pocity jsou ale trochu chaotické. Ideální příležitost pro to vyrazit znovu a trochu si v hlavě „uklidit“ 😊.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Divadelní představení Líbánky na Jadranu: Typická česká dovolená