Rychlodojmy 7 statečných: Fun Home

Krásné sluneční odpoledne, jako stvořené pro nějaký výlet. A kam se vydala část 7 statečných muzikálovců? Do divadla, samozřejmě 😂. Naše kroky tentokrát zamířily na Malou scénu DJKT, kde jsme našli dočasný azyl v jednom domku v Javorové aleji - zhlédli jsme zde odpolední představení muzikálu Fun Home. A jaké byly naše první dojmy z tohoto kousku? Hned jsme je pro vás dali dohromady, než si vše urovnáme v hlavě a sepíšeme každý svůj pohled. Hezké počtení přejeme! 😊

Eric: Muzikál Fun Home je opět něco nového a neotřelého. Žádný obr hit pro masy, žádný mainstreamový megalomanský projekt. Přestože v něm vystupují děti, je spíš pro dospělé než pro dětské publikum. Příběh, který absolutně nečekáte, jelikož scéna vám na první pohled připomíná kreslenou pohádku. Jakákoliv dekorace na scéně a její provedení má však svůj význam. Na ten ale musíte přijít sami. Jakkoli skvělé dílo to je, tak se mi o něm bude těžko psát. Proč? To si ode mě někdy přečtete.

Coffeerun: Fun Home… Když nevíte, na co jdete a z divadla odcházíte s hrstí mokrých kapesníků… Že je to skvělé představení, jsem ale tušila, však v Plzni ani jiná neumí. Neskutečně mě bavili představitelé dětských rolí a samozřejmě hlava této »Fun domácnosti« - Jozef Hruškoci. Dlouho jsem nevěděla, co si mám o panu Bruci Bechdelovi myslet… a odpověď byla velmi nečekaná.

George: Fun Home je neobyčejné představení. Ne každá rodinka je ideální a tahle skrývá nejedno tajemství.  Myslíte si, že vše je normální a přitom opak je pravdou. Přesto opět perfektní představení, plné úžasných výkonů všech na jevišti. 💔

Annie: Z návštěvy představení Fun Home jsem byla skutečně nadšená. Nejprve mě uchvátila naprosto geniální scéna Andrey Pavlovičové, následně velmi emotivní a silný příběh, který, ač se odehrává o desítky let zpět, řeší témata stále aktuální. Bavil mě samotný způsob podání příběhu formou „oživlého komiksu.“ 

Zmínit ale musím hlavně skvělé obsazení jak dospělých, tak i dětských rolí. Skvělé výkony Jozefa Hruškociho, Lucie Dolejškové a především všech tří představitelek Alison – Sylvie Kropáčové, Viktorie Vítové a Evy Staškovičové. Výlet na muzikál do Plzně mě tedy opět nezklamal a představení zhlédnutá na Malé scéně DJKT ve mně zatím vždy zanechávají ty nejsilnější dojmy.

Eponine: Silný příběh, který pobaví, dojme a zároveň stojí k zamyšlení, to je muzikál Fun Home v podání kvalitního muzikálového souboru DJKT Plzeň. Děkuji za nádherný zážitek! 👏

Džejňulka: Rodinné vztahy – něco často tak náročného, že by se o tom daly popsat stohy papíru. Alison Bechdel je ale zvládla vměstnat do barevného komixu a muzikál Fun Home na Malé scéně DJKT nám postupně otáčel jeho stránky. Poutavý a uvěřitelný příběh o rodině, navenek vyleštěné a zářící, ale není všechno „stříbro“, co se třpytí. Scéna jako vystřižená z pop artového obrazu. A výkony, které dokážou chytnout za srdce a už nepustit. Pak se mi nemůžete divit, že jsem bulela jako želva. 😊

Marťa: Jet na muzikál Fun Home, i když děti na jevišti velice často bytostně nesnáším, by se mohlo zdát přinejmenším zvláštní. Nicméně příběh plný stále aktuálních otázek mě doma sedět nenechal. A jsem tomu rád, protože moje obavy z dětí na jevišti se v tomto případě ukázaly jako naprosto zbytečné. 😊 Své role jejich malí představitelé zvládli s přehledem. 

V ničem si nezadali s ostřílenými stálicemi souboru DJKT. Osobně bych za všechny role dětí a puberťáků rád vyzvedl představitelku Jen - Kateřinu Tafatovou. Podala naprosto uvěřitelný výkon a ukázala tak ohromný talent, až mi bylo líto, že Jen tolik prostoru nemá. 👌 Z rolí dospělých musím zmínit především dvojici rodičů Bechdelových. Jozef Hruškoci byl obsazen naprosto přesně. A ačkoli podobnost Bruce Bechdela s Matyášem z projektu Intro '21 - Otřást vesmírem je skutečně nepřehlédnutelná, Hruškoci od sebe tyto dvě role dokázal oddělit. 

Hvězdou představení pro mě byla Lucie Dolejšková coby Helen Bechdel. Roli, která je mi prakticky od začátku nejvíce sympatická, Lucie obohatila svým šarmem, jistou noblesou a dechberoucím výkonem. Její sólová písnička téměř v závěru představení, kterou obohatila o emoce tak uvěřitelné, že máte chuť vstát a poklonit se, patří k tomu nejlepšímu, co lze v Plzni slyšet a vidět. 👏👌 

Všichni účinkující mluví češtinou Hanky Novákové, které se výborně podařilo texty přeložit. Nad tím vším však výrazně ční ještě jedna složka, a sice dokonalá scéna a kostýmy Andrey Pavlovičové. Všudypřítomné barvy, detaily a hravost, vaše oči nenechají se nudit. 😊 Zkrátka, plzeňský Fun Home je skutečně báječný ústav a já se do té javorové aleje, do domu, co se vždycky jenom skví, moc rád vypravím znovu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou