Zvídavé otázky 7 statečných: Karou Weill
(Foto: archiv Karou Weill)
O jevišti se sice říká prkna, co znamenají svět, ale všichni správní fanoušci muzikálů a divadla obecně přece dobře ví, že divadelní kouzla netvoří jen herci. Za každým představením je neuvěřitelné množství práce jednoho velkého týmu. Osvětlovači, kostyméři, maskéři,… Jistě i vás napadne řada dalších profesí. Ale jak dobře znáte ty, kdo tato povolání vykonávají? Přece jen, většinou jsou tak trochu »skrytí« v zákulisí či za oponou. My jsme se ale rozhodli některé z nich najít a vyzpovídat je pro vás, abychom je také jednou vytáhli tak říkajíc do záře reflektorů.
Jako historicky první dámu vám v
nové sérii rozhovorů „Za oponou“ představíme oslnivou a zajímavou Karou Weill.
Možná ji znáte díky jejímu profilu na Instagramu, kde prodává originální předměty vlastnoručně vylepšené různými motivy. Často i filmovými, knižními či
právě divadelními. Ostatně i my Stateční jsme její věrní zákazníci 😀.
Nemaluje ale jen plátěné tašky či
povlaky na polštáře, své nadání přenáší i na malířská plátna a vydala také dvě
obrázkové publikace s muzikálovou tematikou. A v neposlední řadě čaruje v
divadle a proměňuje herce k nepoznání – líčí je a chystá jim paruky. Její
šikovné ruce využívají například v muzikálech Fantom opery, Ples upírů
či Robinson Crusoe. Ale dokážou herci její přínos ocenit, nebo to berou
jako samozřejmost? Měla Karou možnost vyzkoušet si i filmové maskérství? A jsou
pro ni muzikály stejná láska jako pro nás? To vše se dozvíte v našem novém
rozhovoru. Přejeme příjemné počtení! 😊
Džejňulka: Nejenže máte
výtvarný talent a spoustu nápadů, ale dokážete tak trochu i »čarovat« pomocí
líčidel a hercům tak pomáháte, aby lépe splynuli s danou rolí. Nedávno jsem si
u vás na Instagramu všimla, jak jste sama sebe proměnila v Pátka z muzikálu Robinson
Crusoe. Je ještě nějaká další role, která by vás zajímala a do níž byste se
zvládla tímto způsobem převtělit? A bylo by pro vás lákavé sama stanout na
jevišti a zhostit se nějaké role, nebo je to něco, po čem vůbec netoužíte? 😊
Jak já říkám, pokud chcete, aby se o vás herci hádali a stáli na vás frontu, staňte se maskérem. Ale dobrým, na ty špatný se fronta nestojí. 😂
A zahrát si něco na jevišti? Kdo by nechtěl, že jo? 😅 Kdybych si mohla vybrat, byla by to Magda z Plesu upírů nebo Lucy z muzikálu Jekyll & Hyde. 😂
Když jsem viděla svůj první muzikál - Sugar v HDK, byly mi 4 roky. Poté následovala West Side Story a v té době se mi v hlavě usídlila myšlenka, že chci jednou za každou cenu dělat v divadle. Ať to bude cokoliv. A vlastně tomu pomohla i moje platonická láska k jednomu herci. Ale naštěstí mě to za těch 20 let přešlo. 😅
Annie: Popsala byste
nám typický den a přípravu na představení, např. u Fantoma opery? Jak
moc s předstihem musíte v divadle být, kolik času taková příprava a práce
zabere před představením, ale také kolik po něm?
Fantom opery je jedno z opravdu nejtěžších představení, kde je bezmála 98 paruk, a z toho větší polovina jich odjela více než 600 představení. Jelikož už mají svůj „věk“, zabere práce na nich víc času.
V týdnu chodím do divadla přibližně na sedmou až devátou hodinu a odcházím k půlnoci. Před představením chodím na devátou ráno a odcházím též k půlnoci.
George: Již delší dobu
vás sleduji na Instagramu. Vaše výtvory jsou prostě boží. Sám patřím mezi
kupující. Kdo nemá dáreček od vás, jako by nežil.😂 Berete toto tvoření jako relax a zábavu? A
zároveň mě napadá: Máte ráda výzvy? Kdy čím náročnější přání zákazníka, tím je
to lepší? A jaký byl váš nejlepší výtvor, na nějž jste právem pyšná?
Jujky, to moc děkuji.😍
Coffeerun: Jak už ve
své otázce zmiňuje Džejňulka, pomáháte hercům více splynout s rolí… myšleno s
tou divadelní. Lákalo by vás i filmové maskérství?
Filmové maskérství je úplně o něčem jiném. Minulý rok jsem dělala na zahraničním seriálu „Nebezpečné známosti“ a můžu říct, že je to dřina - protočí se tam neskutečná kvanta lidí a natáčecí den běžně trvá okolo 16-18 hodin. To jsem byla fakt udřená. Je fakt, že ten rozdíl byl ale znát i na výplatě, jelikož placená byla i příprava, na rozdíl od divadla, kde tomu tak není (ale mělo by 😅).
Pak bych ráda vydala něco jako „Hlášky z maskérny“, akorát nevím, jestli by to širší okolí chápalo. 😅 Případně nějaké povídky z divadla a historky, které se staly buď mně či kolegům. Musela bych ale měnit jména, protože člověk nikdy neví, kdo si to přečte, že jo?
Komentáře
Okomentovat