Muzikál Biograf Láska: Je naprosto nezbytné

  

Jak už jsem tu někdy zmiňovala, hitmuzikály nejsou zrovna mým šálkem kávy. Proto jsem vždy mile překvapena, když narazím na nějaký, který se mi líbí. Na doporučení ostatních jsem dala šanci hitmuzikálu Biograf Láska, složeného z písní Hany Zagorové. Již při první písni mi bylo jasné, že tohle rozhodně nebyly vyhozené peníze. Úvodní (a také závěrečné) číslo Je naprosto nezbytné mě naladilo na popovou náladu a přesvědčilo mě, že dnes se budu bavit.

Příběh muzikálu se točí okolo hlavní trojice žen – Jany, Alči a Evy. Jana je beznadějná romantička, vlastní kavárnu s názvem Biograf Láska (jak příznačné, že?), kde půjčuje lidem zamilované romantické filmy na DVD. Eva je typickým příkladem ženy ve zlaté kleci – je dobře zajištěná, manžela ale vídá spíše sporadicky, ten má totiž moc práce (SPOILER ALERT – asi tušíme, že jeho hromada „práce“ neznamená jen práci v kanceláři, že…). A Alča? Novinářka, lesbička, ale hlavně kámoška do nepohody. Téhle trojici kamarádek se pořádně zamotá život, když Jany dcera přinese ze školy poznámku a Jana s Alčou se vydávají na pátrací akci do parku. Jak to bylo dále? Uvidíte sami 😀.

Musím se přiznat, že děj je mou úplně největší obavou u hitmuzikálů. Vždycky se modlím, aby to nebylo jen »splácání písniček« dohromady, ale aby příběh fungoval. U Biografu Láska by se sice dalo pár písní vyškrtnout a nic zásadního by se nedělo, ráda ale zmiňuji, že děj není nudný, navíc každý si tam najde to své. Pro někoho byl ústřední dějovou linkou Evin příběh, já to měla dost rozporuplně. Tak, jak jsem ten muzikál vnímala, usuzuji, že hlavní postavou by byla asi Jana, ale nejvíce pozornosti na sebe strhávala Alča. Umění je holt subjektivní, ale to je na něm to krásné.

Scéna byla skromná, ale úžasně praktická. Nejvíce mě zaujala cihlová stěna v levém rohu, která byla něco jako 3v1 😀. Chvíli se na ní sedělo, chvíli stálo, a jednou dokonce posloužila i k pádu. Zkrátka a dobře, vše bylo tak akorát.

Co se hudební stránky díla týče, nemám jedinou výtku. Možná jen jednu jedinou – hudba je zde tak skvělá, že si texty písní začnou zpívat i mnozí z publika. To někdy není úplně na škodu, při závěrečné děkovačce bych to i pochopila, ale poslouchat to celé představení už tak super není. Prostě něco na moje nervy 😀. Holt je to daň za to, že v muzikálu byly použity tak legendární písně (zdravím všechny, kteří mi zpívali do ucha, vyndávali si v průběhu představení svačinku, nebo vytasili nohy na sedačku před nimi 😄).  K podle mě třem nejlepším hudebním číslům patří Je naprosto nezbytné, Můj čas a Benjamin. Poslední zmiňovanou píseň jsem nikdy nijak zvlášť neposlouchala, od tohoto představení ji ale nemůžu dostat z hlavy.

Teď bych si dovolila pár slov k obsazení. V roli Jany jsem zhlédla Elis Ochmanovou, která nenapravitelnou romantičku ztvárnila naprosto dokonale.

Nina Horáková jako Eva pro mě byla příjemným překvapením, hrála tak, že s ní člověk skutečně soucítil.

Už jste asi poznali, že nejvíce mne zaujala Míša Tomešová coby Alča. Byla vtipná, svérázná holka do nepohody. Každý z nás potřebuje takovou Alču, jakou ji Míša ztvárnila. Úplný „topstrop“ byla za mě scéna v nemocnici, kde Alča simuluje. Tam se záchvat smíchu dostavil téměř okamžitě.

Bořek Slezáček byl přesvědčívý Alex. Věčně někde lítá, na ženu nemá čas, ale je straaašně důležitý a vždy řádně upravený. Nakonec ale prozřel, což Bořkovi šlo výborně.

Z pánů si mě nejvíce získal Zbyněk Fric v roli Bena. V roli nešiky byl neuvěřitelně roztomilý, a to natolik, že jsem si říkala, být mu o pár let méně, normálně bych si ho vzala domů 😄 (tím nechci říct, že by byl Zbyněk starý, naopak, ale beru to vzhledem ke svému věku 😀).

Milan Peroutka jako Přemek a Natálie Halouzková jako Markéta podali krásný výkon, neměli ale moc příležitostí se ukázat.

Maruška Křížová v roli lékařky také neměla moc prostoru, dokázala ho ale náležitě využít. Navíc jí moc slušely copánky, ale to už je jen má osobní poznámka.

Největším objevem pro mě byla představitelky Lindy, Adélka Vágnerová. Podobně jako Alča byla její Linda správná holka, s níž člověk zažije spoustu legrace.

Hitmuzikál Biograf Láska řadím k těm představením, na která nikdy nezapomenu. A i když už paní Zagorová není mezi námi, je skvělé, že její písničky budou nadále žít také díky tomuto muzikálu.

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou