Činohra Mary Page Marlowová: Skládačka plná emocí

 

 (zdroj obrázku: Facebooková stránka MdB)

Příběh o životě jedné obyčejné ženy. Tak by se dal v kostce shrnout obsah činoherního představení Tracyho Lettse Mary Page Marlowová, na které jsem se v listopadu roku 2022 vypravila do Městského divadla Brno. Rozhodla jsem se tak na popud našeho Marti, který, je-li skutečně nadšený, umí být dostatečně přesvědčivý a velmi snadno dokáže strhnout i ostatní. 😊

Navíc jsem měla sama pocit, že představení, v němž jsme svědky průřezu téměř celého života titulní hrdinky, jež musí čelit nejedné překážce, může být přesně tím, co v současné době nutně potřebuji vidět. Rok 2022 byl ke mně na překážky a komplikace skutečně štědrý, a proto jsem tak trochu věřila, že mi Mary Page Marlowová pomůže si více uvědomit, že nejsem jediná, kdo musí zdolávat různé bariéry a v určitých situacích trochu více „zabojovat“. A troufám si tvrdit, že toto se nejen povedlo, ale tento kus dokonce ve všech ohledech předčil má očekávání.

Přestože samotný děj je vlastně velmi jednoduchý, je podáván nesmírně zajímavou a originální formou. Jsme svědky různých životních událostí hlavní hrdinky v rozmezí téměř sedmdesáti let, které jsou nám prezentovány zdánlivě nelogicky, na přeskáčku. Každý výstup má vždy své opodstatnění a pomůže nám najít odpověď na otázku „kdo skutečně je Mary Page Marlowová?“ Připadalo mi, jako by každá scéna představovala jeden díl puzzle, které se nám sice v samotném závěru nepodaří složit do posledního dílku, ale již dost na to, abychom si mohli domyslet, jaký obrázek se v něm skrývá. Mně osobně tento způsob vyprávění připadal natolik živý a poutavý, že jsem v závěru tak trochu zalitovala, že je už konec, a říkala si, že by mi vůbec nevadlo několik dílků do této emotivní skládačky ještě doplnit. 😊

S ohledem na to, že jsme svědky téměř celého jejího života, v roli Mary Page Marlowové se nám postupně představí celkem šest jedinečných hereček. Poznáváme ji tedy již jako dvanáctiletou školačku (Gabriela Čtveráčková) hledající porozumění u svých rodičů, mladičkou bezstarostnou studentku (Barbora Slaninová) plnou snů a tužeb, maminku dvou malých dětí (Barbora Goldmannová) hledající únik v mimomanželských vztazích, ženu ve středním věku čelící rozvodu i rodinné tragédii (Lucie Bergerová), stárnoucí alkoholičku nucenou nést následky osudové chyby, kterou učinila (Radka Coufalová) až po dámu na sklonku svého života, konečně nacházející vnitřní klid a rovnováhu, co celý život hledala (Markéta Sedláčková). Každá z nich je úplně jiná a my můžeme postupně odhalovat, proč tomu tak je a jaké cesty a osudy způsobily tak zásadní proměny.

Z dalšího obsazení bych ráda vyzdvihla především Nikol Wetterovou v roli dcery Wendy, Jana Brožka a Evelínu Studénkovou coby rodiče Mary Page, Patrika Bořeckého a Igora Ondříčka v rolích jejích manželů a dále Dianu Velčickou, Kristiana Pekara, Esther Mertovou, Elišku Skálovou, Lenku Janíkovou, Jakuba Przebindu a Antonína Kachlíře.

Jsem moc ráda, že jsem dovolila Mary Page Marlowové vstoupit do mého života a obohatit jej celou řadou pozitivních a nadějeplných myšlenek o tom, že nikdy není pozdě na změny a že budoucnost může přinést ještě mnoho krásných a šťastných okamžiků. Třeba podobné myšlenky najdete v tomto představení i vy. 😊


 

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Divadelní představení Líbánky na Jadranu: Typická česká dovolená