Muzikál Tarzan: Pohádkový příběh chlapce z džungle


Každý z nás, když uslyší slovo Tarzan, ihned si představí mladého může vychovaného džunglí. Jedná se o příběh, který nás provází už několik desítek let. Nejdříve se ocitl v knižní předloze, poté jeho námět zaujal společnost Disney a v dnešní podobě ho můžeme spatřit od známého autora a zpěváka Phila Collinse. O libreto se postaral David Henry Hwang.

Tarzana jsem sledoval už delší dobu. Titulní píseň „You'll be in my heart“ zná téměř každý. Sám jsem byl dost zvědavý, když jsem se dozvěděl o uvedení Tarzana u nás. O jeho nastudování se postaral, náš dobře známý režisér Libor Vaculík. Mimo jiné se jedná o představení, kde je téměř poprvé použitý živý orchestr. Ten nebývá v divadle Hybernia zvykem. Představení dodává obrovskou šťávu.

Moderní divadlo se dobře popasovalo se scénou. Vidíme zde opravdovou džungli, tábořiště jak opic, tak samotné expedice. Společně vše je provázeno obrovskou videoprojekcí, jak v popředí, tak i v pozadí představení.


Měl jsem tu čest vidět představení dvakrát. Tudíž obsazení mohu lehce porovnávat.
Tarzan:
Tarzan má v alternacích nejvíce zástupců, tudíž máte velikou šanci vidět pokaždé někoho jiného. Já měl štěstí na Roberta Urbana a Petera Pechu. Oba pánové zvládají svoje role naprosto perfektně. Ihned jim věříte, že je každý z nich skutečným Tarzanem. Tato role vyžaduje značnou fyzickou aktivitu. Tarzan jako jediný musí ovládat jak zpěv, herectví a přitom létat ve vzduchu. Když přijde na jeviště, ihned vás zaujme. Osobně mě zaujal více Robert Urban, ale určitě si každý přijde na své a nebude nikdy zklamán.

Kerchak:
Vůdce smečky a v podstatě gorilí otec Tarzana. Je to víceméně protiva, ale myslí vše dobře. Zde jsem viděl dvakrát Mariana Vojtka. Marian je výborný zpěvák, bohužel poslední dobou je každá jeho role úplně stejná. Vše jede na stejné vlně, ať sedíte v kterémkoliv divadle. Je to obrovská škoda. Osobně jsem zvědavý na jinou alternaci.

Kala:
Gorilí matka. Laskavá, obětavá a plná sil a odhodlání. Její postava je stejně důležitá jako samotný Tarzan. Má zde hodně prostoru, což je dobře a její část v písni „Jsi navždy v srdci mém“ pohlazením po duši. Zde jsem viděl jak Michaelu Gemrotovou, tak Ditu Hořínkovou. Obě zmiňované jsou bezchybné. Každá mě zaujala a pojala to trochu odlišně a po svém. Zde bylo opravdu vidět, že je tato role baví.

Jane:
Jane je takové třeštiprdlo, které si každý z nás zamiluje. Je vtipná, trhlá a odvážná. Není vůbec divu, že se zamiluje do Tarzana. O postavu Jane se podělily Ivana Korolová a Petra Vojtková. Alternace jsou vyrovnané a zábavné. Mám je rád obě dvě a přitom každá to zahrála po svém. Jedna menší perlička: Ivanka čeká miminko a já to ani nepoznal. Vše zahrála perfektně. Ihned jak se dostane na scénu se svým deníčkem v ruce, je celá vaše.

Terk:
Kamarád a přítel Tarzana. Je to takový opičí parťák. Trochu živel, který se snaží vyrovnat Tarzanovi. V této roli jsem viděl Martina Šemíka a Ladislava Korbela. Musím se znovu opakovat, perfektní a skvělé.

Porter:
Tatínek mladé Jane. Prostě správný chlapík a vědec. Této role se zhostil Tomáš Trapl. Tomáš je takový náš matador. Není zde co vytknout. Mám ho strašně rád. I když zde nemá tolik prostoru na zpěv, dokáže zaujmout.

Clayton:
Padouch a průvodce džunglí. Jak Ernesto Čekan, tak Rudolf Kubík, jsou oba grázlové a máte chuť je ihned praštit kokosem po hlavě a mít od nich klid. 😊 To myslím v dobrém. Své role hrají oba přesvědčivě. Také nemám co vytknout. Super alternace.

Mladý Tarzan:
Jůůů, tuto roli obdivuji nejvíc. Mají téměř celou první půlku pro sebe. Zpívají, hrají a ještě lítají ve vzduchu. To vše musí zvládnout a zato smekám klobouk. Perfektní. Mateo Klimek a Viktor Antonio, oba chlapci předvedli luxusní výkony.

Leopard a Snipes:
Menší rolička, ale dostatek akrobacie - v podaní Tomáše Smičky či Alexeje Kolvy.

Na závěr hodnocení: Musím říci, na muzikál jsem se strašně moc těšil. Poprvé jsem byl přímo nadšený ale uznal jsem, že stačí asi jedna návštěva. Né proto, že by to byl špatný muzikál, ale zkrátka je tam napoprvé ten wau efekt. Postupem času a více poslechů CD jsem si tento muzikál oblíbil ještě více. Pokud váháte, kam vyrazit a vzít své děti, Tarzan určitě stojí za návštěvu. Poté už zaleží na vás, jestli mu dáte šanci a přijdete znovu. Určitě stojí za porovnání.





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou