Muzikál Pretty Woman: Tvář, co z filmu znáš


"Pretty Woman, tvář co z filmu znám"... Alespoň tak to zaznívá v písni od Karla Gotta, ale daleko víc Pretty Woman známe ze stejnojmenného filmu. Zde hlavní pár tvořili překrásná Julia Roberts a Richard Gere. Hlášky z filmu (například "svině klouzavý", "málem jsem se počůrala" či "Rodeo Drive, baby") jsou nezbytnou součástí snímku a každý z nás je určitě někdy použije. Zkrátka je to další filmová lahůdka, která si zasloužila svoji divadelní pozornost v podobě muzikálu. O tento hudební projekt se postaral světoznámý zpěvák Bryan Adams a myslím, že to splnil na výbornou.


Svoji premiéru si dílo odbylo v roce 2018 v Chicagu a poté následně na Broadwayi, v hlavní roli se slavnou muzikálovou zpěvačkou Samanthou Barks, kterou mimo jiné miluji. Strašně dlouho jsem zvažoval cestu do Ameriky, abych ji mohl vidět na vlastní oči. Bohužel jsem to nestihl. Snad se mi to podaří alespoň v Londýně, kde bude hrát v představení Frozen.

Ovšem jedna ztráta byla nahrazena druhou, ale příjemnou novinkou. Pretty Woman se prodala do dalších zemí a dokonce i do Německa. Konkrétně do Hamburku, což sice nebylo úplně blízko, ale nebyl problém tam dojet. Hned jsem si koupil lístky a vyrazil. Navíc, když v Pretty Woman v Hamburku hráli můj další oblíbený zpěvák (Mark Seibert) a skvělá Patricia Meeden z Bodyguarda. No a poté přišel Londýn, ale to nebudu předbíhat. Všechno má svůj čas a začnu tedy postupně.

Muzikálová Pretty Woman se drží děje přesně v zajetých kolejích filmu. Vidíme zde úplně stejný příběh, tudíž divák ví, co má očekávat. Scéna je vytvořena skvěle - je zde dům a ulice, kde žije Vivian, kancelář, hotelový pokoj, nákupní centrum, dostihy, koupelna i scéna z návštěvy divadla. To vše působí velice elegantně a především reálně, navíc výměna kulis je opravdu rychlá a ničím neruší naši pozornost. Po hudební stránce jsem také maximálně spokojen. Střídají se zde sólové písně a duety. Sborových scén zde moc není. Hlavní slovo mají v podstatě čtyři osoby - prostitutka Vivian, boháč Edward, ředitel hotelu a kamarádka Vivian jménem Kit. Musím se přiznat, že já osobně CD z tohoto muzikálu poslouchám poměrně často. Mám ho strašně rád a je opravdu krásné. Hity jako Freedom, You're Beautiful, You and I, I Can't Go Back, jsou lahůdkami představení.

Pokud bych měl porovnat Londýn a Hamburk, v podstatě není v čem, jelikož obě představení byla vydařená stejně. Rozdíl je jen v jazyce, jelikož zatímco v Londýně se (vcelku logicky) zpívá anglicky, v Německu byly písně přeloženy do němčiny. Já jsem měl CD naposlouchané, tudíž jsem věděl, do čeho jdu a měl jsem vlastně jen trochu strach z němčiny. Osobně ji moc nevyhledávám a výjimku u mě mají pouze Tanz der Vampire, Rebecca a Elisabeth. No, ale co se dá dělat, přibyla k nim i Pretty Woman. Moc se mi líbila a dokonce, kdybych měl říct, kde víc, zvítězil by Hamburk. Hlavní dvojici v podání Marka a Patricie jsem věřil každý pohled, gesto a dokonce i slovo, aniž bych jim rozuměl. Neumím ani slovo německy, ale přesto jsem si představení užil více než v Londýně.

Ovšem na londýnské představení taky nemám negativní názor. Je to pouze jen subjektivní pohled a záleží, kdo má jaké oblíbence. Zaleží asi rovněž i na dané situaci. Novinkou pro české publikum bude uvedení české verze Pretty Woman v Městském divadle Brno, jejíž premiéra je naplánovaná na říjen 2020. S napětím očekávám, jak muzikál dopadne u nás. Jak moc se bude lišit a jaké bude vůbec obsazení. Každopádně, už se nemohu dočkat. Moc si přeji, aby se představení vůbec nelišilo a vše bylo stejně perfektní jako ve zmíněných zemích.

Kromě scény, kterou jsem již popisoval, musím ale pochválit také kostýmy, kterou jsou opravdu věrnou kopií těch filmových.
Mezi mé »top scény« určitě patřil moment, kdy Vivian a Edward společně navštíví operu. Ona má na sobě červené krásné šaty, sedí na balkoně a kukátkem sleduje jeviště a vedle ní sedí Edward, který sleduje každý její pohyb. Rovněž v muzikálu jí dává náhrdelník a zaklapne krabičku. Rozhodně jsem si oblíbil i nakupování na Rodeo Drive i scénys ředitelem, který je rovněž průvodcem celým dějem. Nesmím zapomenout ani na scénu ve vaně, momenty ve výtahu, apod... je jich opravdu mnoho a pořád je na co se dívat. Jak to zde píšu, úplně to vidím... Opravdu mohu doporučit. Pretty Woman je příjemný romantický muzikál.

Hodnocení jednotlivých rolí asi není třeba rozepisovat, každé postavě jako by byl její představitel ušit přímo na tělo. Po hlasové stránce též. Tudíž nechci psát on/ona - byl/byla luxusní, dokonalý, perfektní, apod... Ano jak v londýnské, tak německé verzi bylo vše vynikající.

Obsazení v Hamburku:
Vivian Ward: Patricia Meeden, Edward Lewis: Mark Seibert, Kit De Luca: Maricel, Mr. Thompson: Paul Kribbe, Philip Stuckey: Nigel Casey, James Morse: Frank Logemann

Obsazení v Londýně:
Vivian Ward: Aimie Atkinson, Edward Lewis: Danny Mac, Kit De Luca: Rachael Wooding, Mr. Thompson: Bob Harms, Philip Stuckey: Neil McDermott, James Morse: Mark Holden

Pro mě další skvělý zážitek, všem mohu jedině doporučit.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou