Zvídavé otázky 7 statečných: Michaela Nosková
Pro dnešní rozhovor jsme se rozhodli oslovit další muzikálový talent. Z jejích úst jsme mohli slyšet samé krásné kousky. Její jméno je Michaela Nosková, pro mnohé známá jako Míša. Svoji tvář, stejně tak jako zpěv a herectví, propůjčila krásným postavám, nejen z muzikálů, ale i operet. Někteří z nás si ji pamatují z druhé řady Superstar, jako překrásná Lucy nás očarovala v muzikálu Jekyll & Hyde, pořádnou show předvedla jak v Dětech ráje, tak i v Mamma Mia!. Trochu nám »pila krev« 😉 v Plesu upírů nebo se nás pokoušela zmrazit ve Sněhové královně. Odhodlání a slzy zase přináší coby Evita.
Míša si na nás velmi ochotně udělala čas a na naše otázky odpověděla v podstatě v rekordním čase! 😊 Co myslíte, že nás konkrétně zajímalo a na jakých 7 otázek jsme se jí zeptali? Je to jednoduché, pohodlně se usaďte a začněte číst. 😉
Džejňulka:
Divákům jste se vlastně poprvé
představila díky druhé řadě Česko hledá
SuperStar, kde jste se probojovala do finálové desítky. Sama si vzpomínám,
že jsem vám jeden čas fandila
Za fandění samozřejmě
děkuji. Co se mne týče, Superstar mě
zajímala ještě asi do první řady, kdy se spojila v Česko Slovenskou Superstar. Pak jsem začala mít pocit, že už je
z toho trošku víc soutěž o lepší životní příběh, než soutěž ve zpěvu, a tak
jsem přestala sledovat.
Nicméně
kdyby mě někdo oslovil do poroty, předpokládám, že bych se účastnila ráda,
protože se sama věnuji výuce a koučování již hotových zpěváků, takže by mne to
určitě bavilo. 😊
Jinak na naši řadu
vzpomínám vždycky ráda. Potkala jsem tam spoustu lidí, kteří se různě i nadále
pohybují kolem mne. Například v semifinále se mnou soutěžili Tomáš Löbl a
Honza Hönig - oba jsem o několik let později potkala v muzikálu Děti ráje.
George: Můj první zážitek
s vámi byl muzikál Jekyll & Hyde. Přiznám se, že tento muzikál patří mezi mé nejoblíbenější.
Navíc postava Lucy je moje srdcovka. Pokaždé
bylo těžké vidět, jak skončil její příběh. Jak vzpomínáte na tuto roli a která
scéna z toho díla patřila mezi vaše oblíbené?
Jekyll & Hyde je pro mě naprostá srdcovka, společně s Evitou. Ale Jekyll byl první, na to se
prostě nezapomíná. Vzpomínám si na všechen ten stres - přišla jsem do divadla
na konci druháku na JAMU, zkušenosti z jeviště nulové, zpívání
s orchestrem pouze tak na jazzových koncertech, zpívání na port,
v kostýmech na velkém jevišti, s dirigentem… To všechno bylo nové a
dodnes jsem Hudebnímu divadlu Karlín vděčná za tuto příležitost. Všechno jsem
se vlastně tak nějak učila za pochodu. Měla jsem úžasné starší kolegy a
kolegyně jako například Vlastu Peterkovou či pana Antonína Hardta. Učili mě
základy hraní na obrovském jevišti v rychlokurzu. Bylo to samozřejmě o to
složitější, že se na nás ze Superstar
nahlíželo jako na „rychlokvašky,“ co nic neumí. Nikoho nezajímalo, že jsem už 2
roky studovala muzikálové herectví na vysoké škole.
Eric:
Je trošku paradox, že já, ačkoli vás
znám převážně z muzikálů, jsem vás poprvé viděla coby hosta na koncertě Jana
Kříže, kde jste s ním (kromě jiných muzikálových písní) zpívala i Christine z Fantoma opery. Máte zralý školený hlas, proto
také zřejmě účinkujete i v operetách. Zajímalo by mě, zda toužíte i po roli
v opeře? A případně po jaké konkrétně?
Za pochvalu
děkuji. Díky v této oblasti patří především Pavle Břínkové, ke které jsem
chodila 10 let na hodiny klasického zpěvu. Pak jsem vyrazila studovat
muzikálový zpěv do New Yorku a nakonec i do Londýna. Operety jsou pro mne snad
ještě zajímavějším žánrem než muzikál, jsou totiž mnohem těžší na techniku
zpěvu. Opera by mě určitě taky lákala, ale těžko říct. Já sama vím, kolik
příprav mě stojí naladit se technicky na Polskou
krev, Veselou vdovu nebo Netopýra.
Smekám před lidmi, jako jsou třeba Aleš
Briscein nebo Lenka Pavlovič. Jsou to nádherné hlasy, kterým bych si nedovolila
jakkoliv konkurovat. Sama nemám ráda, když se žánr, jako třeba muzikál, zpívá
např. moc operně, pokud to nepatří k charakteru role. Proto bych nerada
sklouzla naopak k tomu, že si tito operní mistři budou říkat: Panebože, Nosková leze, kam nemá.
Tudíž
odpověď je ano, ráda bych to někdy zkusila, ale musela bych se plně soustředit
jen na to. A rozhodně by to bylo spíše okrajově a „na návštěvu“, než že bych se
rozhodla úplně přesedlat na operu.
Nikča:
Jsou role, které ani není nutno dlouze
představovat, protože se již staly kultovními. Mezi ně patří například Evita, kterou ztvárňujete v Jihočeském
divadle v Českých Budějovicích. Jak se vám tato role hraje a jak nahlížíte na
Evu Perón jako na historickou osobnost?
Evita byla
neskutečně složitou osobností. Na jednu stranu si prošla neskutečným množstvím peripetií,
aby se dostala na vrchol, na druhou stranu to dělala s určitým dobrým
úmyslem a chtěla pomáhat lidem. V jistém slova smyslu tomu rozumím. Člověk
do něčeho skočí rovnýma nohama a chce se někam dostat, aby něčeho dosáhl a
dokázal třeba pomáhat lidem, ne vždy to ale pro něj skončí dobře. Evita určitě
neudělala všechno nejlíp, jak mohla, spíše bych řekla, že to byla žena, která
uměla schopně manipulovat veliké masy lidí a osoby ve svém okolí. Její motivací
byla nějaká lepší vize, a to snad proto, z jakých poměrů pocházela. Miluji
tu roli a její hereckou rozmanitost. Od rozverné holky, po silnou ženu až ke
zlomené duši, která pochybuje o tom, zda vlastně zažila opravdovou lásku a zda
vše, co obětovala ve svém životě pro lid a davy a pro její „lepší svět“, bylo
opravdu správně. Nakonec však stejně před všemi, i ve chvílích největší
bolesti, zůstává pomyslně silná a podporuje Peróna do posledního dechu.
Do toho
napsal Andrew Lloyd Webber velice rozmanitou také samotnou hudbu. Je natolik
složitá a náročná na rozsah a hlasové polohy, že jsem si při prvních
korepeticích rvala vlasy hrůzou. Ale myslím, že s Míšou Gemrotovou
vydáváme naše maximum a diváci si mohou užít toto nádherné představení naprosto
v jakémkoliv obsazení. Miška je úplně jiná než já a její pojetí je krásné,
takže se diváci nemusí snad moc koukat na obsazení. Stejně tak Lukáš Randák a
Lukáš Adam jsou naprosto rozdílní, a přesto má každý své kouzlo. Smáli jsme se,
že ať je obsazení v daný termín jakékoliv, vlastně vždycky hraje Míša a
Lukáš. 😊
Coffeerun:
Dočetla jsem se, že jste se před cca
deseti lety zúčastnila soutěží Vostok Bazar na Krymu a pak i Baltic SuperStar,
kterou jste dokonce vyhrála. Součástí výhry bylo turné po poněkud exotických
zemích, jako jsou Uzbekistán nebo Tádžikistán. Ale nikde jsem se už nedozvěděla,
jestli turné opravdu proběhlo.
Turné
opravdu proběhlo a byl to neuvěřitelný zážitek. Uzbecký divák je zcela jiný než
náš. Již během koncertu nám na pódium chodili diváci a lidi, které jsem
v životě neviděla, a nosili nám květiny. To bylo neskutečné a zvláštní.
Jejich mentalita je taková, že jdou s květinami do divadla, a když se jim
písnička líbí, prostě se zvednou a kytku vám rovnou donesou. Třeba i uprostřed
písně. Několikrát jsem končila song s obřím pugétem v ruce a nevěděla,
kam s ním.😊
Jinak ty soutěže mi daly neskutečný rozhled tak nějak i
jinam, než na západní hudební kulturu. Ta východní je mnohem rozmanitější a
především tam mají neskutečné pěvecké talenty. Ty hlasy jsou obrovské a uspět
na Východě je, troufám si říct, složitější než na Západě. Už proto, že se tam neustále nese víc klasická výuka zpěvu, a tak jsou tamější hlasy opravdu
nádherně školené.
Little
Lotte: Minulý rok jste byla
hostem na poměrně známé akci pro muzikálové fanoušky na Slovensku - Muzikálovém festivalu Jozefa Bednárika.
Jaké jste si odtamtud odnesla vzpomínky?
Úžasné. Bylo
to poprvé, letos už chystáme další ročník a ani tentokrát jsem účinkování
nemohla odmítnout. Zazní pocta Haně Hegerové a dále pak také koncert českých a
slovenských muzikálových hvězd. Těším se na kolegy Mariana Vojtka, Kateřinu
Brožovou či Petera Pechu. Jinak, pokud v tomto termínu (20 – 21. 8. – pozn. 7 statečných) nemáte
program, rozhodně bych tam na víkend vyrazila a spojila to s pobytem
v lázních Brusno.
Annie:
Vidět jsme vás mohli v celé řadě
muzikálů i operet. Já osobně na vás nejradši vzpomínám v plzeňském představení Josef a jeho úžasný pestrobarevný plášť.
Dokázala byste vybrat i vy nějaký konkrétní titul, který vám přirostl k srdci
více než ty ostatní?
Těžko
říct, každý titul má něco. Jekyll byl
první, pak v Mamma Mia! jsem
hrála s mou oblíbenou Leonou Machálkovou a také s Helenou Vondráčkovou, což
pro mě byla strašná čest. Rent zas
miluji už spoustu let a Maureen byla za odměnu, Evita je něco, co si přeje snad každá zpěvačka, Josef byl neuvěřitelná výzva v tom
se vše naučit bez jediné zkoušky, Bídníci
a Fantina - to byl zase rychlý záskok a Petr Novotný mi dával instrukce o roli
tak nějak narychlo, až jsem se zapomněla zeptat, na co mám vlastně umřít, ale prý jsem
umírala správně 😊. Zvonokosy – pro změnu splněný sen si jednou zazpívat píseň
po Laďce Kozderkové… A takto bych mohla pokračovat. S každou rolí mi
zůstanou nádherné vzpomínky a dala jsem do nich kus sebe a svého srdce. Teď jen
doufám, že již brzy otevřou divadla, protože mám před sebou premiéru Polské krve, Sněhové královny, Dětí ráje,
We Will Rock You a ještě dalších
projektů, tak už bych se ráda vrhla opět hlavou do textů a rolí, abych mohla
divákům společně s kolegy přinášet emoce, radost i smutek a mohla se zas těšit
na divácký potlesk, který je pro nás to nejkrásnější.
Komentáře
Okomentovat