Muzikál Láska je láska: Všichni na Petřín!
Muzikál Láska je láska měl premiéru v divadle Ta
Fantastika ještě v roce 2005, a do jeho derniéry o pět let později se
odehrálo kolem stovky repríz. V té době toto divadlo skončilo s muzikálovou
produkcí, což byla ohromná škoda, jelikož to byla možná jediná alternativní
hudební scéna na našem muzikálovém nebi. Zrovna muzikál Láska je láska se za alternu
považovat nedá, ostatní tituly bych však přiřadila právě k menšinové tvorbě.
Dnes toto divadlo hlásí comeback pod názvem Divadlo Lucie Bílé a Láska je láska
je jeho premiérový titul. Zda bude scéna pokračovat v obnově svých předešlých
titulů, anebo se pustí jinou cestou, na to si musíme ještě počkat.
Premiéra obnoveného muzikálu Láska je láska se odehrála 7. dubna 2022 v den 56. narozenin Lucie Bílé. 7 statečných muzikálovců děkuje
produkci za pozvání.
Dá se říct, že tento muzikál se dá zahrnout do kategorie „hit“
neboli „jukebox“. Je složen z hitů jeho protagonistky a byl jí napsán přímo
na tělo. A to nejen hudbou, ale také činoherními pasážemi. Je to příběh
divadelní postavy, konkrétně slavné zpěvačky, která není spokojena s tím,
jak ji autor napsal, a tak se rozhodne změnit děj příběhu. Najde scénář a začne
v něm škrtat. Tím se dostane do období mládí svého tatínka, s nímž se
seznámí a pokouší se ho změnit. Potkává se také se svou maminkou a dalšími,
vesměs bláznivými postavami, které mohou do děje zasáhnout a tím ho celý překopat.
Jak to celé dopadne, už musíte zjistit sami. Osobně si ale myslím, že právě
scénář je nejslabším článkem celého díla. Režisér Antonín Procházka se
inspiroval příběhem svých rodičů – jeho maminka pocházela z chudé rodiny a
vzala si bohatého obchodníka, jenž však o svůj majetek zásahem komunistů
přišel. Ona pak měla celý život na to, dokázat mu, že si ho nevzala pro peníze.
Myšlenka zajímavá, leč v případě tohoto muzikálu nedotažená. Navzdory slabému
scénáři jsem se však celý čas upřímně bavila, jelikož výkony na jevišti ten nezajímavý
příběh bohatě vynahradily.
Tak, jak je Gabriela Osvaldová geniální textařka, to samé se
dá říct o Ondřeji Soukupovi jako skladateli. Hudba a texty rozhodně slabými
články nejsou, i když jsou hudební složky poskládané poměrně chaoticky a bez
hlubšího významu, žádná z písní nepůsobí jako pěst na oko. Některé z použitých
písní mě velice potěšily (nejvíc píseň Miluji tě, kterou mám od Lucie Bílé
nejraději), a mohu říct, že ze všech jsem měla dobrý pocit. Celý děj muzikálu
byl hodně chaotický, bláznivý, chvílemi bez logiky anebo propojený s písněmi
doslova oslími můstky (konkrétně píseň Trouba), v těch záchvatech smíchu
mi to ale vůbec nevadilo. Písně jako Zpíváš mi requiem či Hvězdy jako hvězdy je
možné slyšet kdykoliv a pořád jsou krásné. Dokonce jsem se přistihla, že i
píseň Amor Magor mi snad poprvé v životě nevadila a odteď už asi při ní
nebudu vypínat rádio.
Scéna byla postavená jednoduše, minimalisticky, ale funkčně,
a žádná dekorace nebyla zbytečná. Jen ty ostré barvy jako oranžová, žlutá, červená…
píchaly do očí. Když už jsou takové barvy použité, bylo by fajn ztlumit
intenzitu světel, aby nepůsobily jako svítící neon. Kostýmy z dílny Michaely Horáčkové Hořejší vypadaly dobře, vhodně, bláznivě i funkčně. Samotné Lucii Bílé sluší černá barva nejvíc, a její minišaty s koženou bundou a kabelkou na řetízku
jí omladily i dodaly šmrnc popové hvězdy, kterou nejen hrála, ale také celý
život žije. K ostatním kostýmům nemám nejmenší výhrady, všem hercům
slušely a vypadaly efektně i při bláznivých tancích.
Rovněž k výkonům mohu napsat jen samé superlativy. Lucie Bílá hrála samu sebe, takže s pojetím role jistě neměla nejmenší problém, je však obdivuhodné, jaké množství textů si musela zapamatovat. Se svými písněmi také zřejmě nijak neválčila, ale její postava celou dobu nesleze z jeviště a vlastně plnila i funkci vypravěče. Jejího manžela si zahrál výborný Denny Ratajský, který i na menším prostoru dokázal být výrazný a charismatický. Zato dvojice Markéta Schimmerová Procházková a Martin Písařík předváděla fantastický herecký koncert, kdykoliv se zjevila. Jejich postavy mají ve scénáři hromadu vtipných gagů, které trhaly divákům bránice.
Rovněž postava Kulpové dala Vendulce
Příhodové určitě zabrat, poněvadž nebyla zrovna jednoduchá na hraní ani
zpívání. Ale nejvíc mě osobně bavila Tereza Hálová jako Eržika, která sypala
jeden fór za druhým a nešlo z ní spustit oči. Amora skvěle vystřihl Martin
Sobotka, Maďara Filip Hořejš, kapelníka výborný tanečník Josef Fečo a kluka si
zahrál talentovaný Viktor Antonio – ač pořád dítě, tak ostřílený herec s nemalými
zkušenostmi.
Scénář sice pokulhával a závěr muzikálu nebyl také nijak dramatický ani překvapivý, ale vtipnými momenty a šílenými dialogy doslova překypoval.
Pokud nehledáte velké umění, ale chcete se pořádně zasmát, a navíc máte rádi
Lucii Bílou, toto představení vám může sednout. Kromě toho co nevidět tady máme máj –
lásky čas, tak rychle VŠICHNI NA PETŘÍN! A poté pěšky po Karlově mostě přes
Vltavu do divadla v Karlově ulici 😊
Komentáře
Okomentovat