Rychlodojmy 7 statečných: Doktor Faust


Muzikálu Doktor Faust jsme se na našem blogu věnovali již několikrát, naposledy jsme vám minulý týden přinesli reportáž z tiskové konference, na které jsme již měli možnost vidět některé kostýmy, kulisy a dvě hudební čísla.

Dlouho očekávaná premiéra se uskuteční již tento čtvrtek. Někteří z nás ale nechtěli tak dlouho čekat a s Doktorem Faustem se blíže seznámili tak trochu s předstihem, a to prostřednictvím veřejných generálek, které v posledních dnech v Divadle Na Maninách probíhaly.

Rozhodli jsme se proto s vámi podělit o naše bezprostřední dojmy a tak trochu vás na Doktora Fausta nalákat. 😊 Po zhlédnutí premiéry či některé z repríz se určitě dočkáte i podrobnějších recenzí. 😊

Marťa: Faustovské téma, když se nezlehčuje, slibuje vždycky silný příběh. A Doktor Faust není výjimkou. Mystikou dýchající hudbu a zajímavé texty doplňuje výborná vizuální stránka (především si dovolím zmínit vzezření Čarodějky Iklil, kterou ztvárnila výborná K. Herčíková). Výkony umělců na první generálce byly skvělé. Jednoznačně však vyčnívali geniální T. Trapl a L. Korbel, kteří svým postavám dali všechno. Chybějící happy end dává prostor přemýšlení, za což jsem neskutečně vděčný. Ostatně představení samotné nabízí otázky, z nichž jsem si na některé nedokázal přímo odpovědět. Slabý byl jen zvuk. Moc se však těším na další reprízy, na lepší zvuk a na nalezení zbývajících odpovědí. 🙂

Eric: Rychlodojem z Fausta? Nedávno jsem zhlédla v kině dlouho očekávaný film Jan Žižka, z něhož jsem měla dost podobné dojmy jako z Adamčíkova Fausta: z představení je cítit nadšení, srdíčko, dobrý vkus i jasnou vizi. Mladý duch v autorském týmu je znát, rovněž profesionalita se nezapře. Faust má rozhodně potenciál. Stejně jako Žižka má však v mých očích „ale“... Víc se rozepíšu v článku, chci ale u některých postav nejdřív vidět víc alternací.

Annie: Na Doktora Fausta jsem se moc těšila a mám velikou radost, že mě nezklamal. Šlo o generálku, takže je třeba počítat s tím, že ne všechno vyjde úplně dokonale. V našem případě jsem zaznamenala problémy hlavně se zvukem. Co se ale naopak povedlo zcela jednoznačně, je podmanivá hudba Vojtěcha Adamčíka, poutavý příběh (s překvapivým závěrem), který má spád, a celková vizuální stránka – od působivé, i když jednoduché scény, až po zajímavé kostýmy a líčení. 😊

Skvělé bylo též obsazení, z něhož ve mně nejsilnější dojem zanechali oba charismatičtí představitelé Mefistofelů – Nikola Ciprová a Viktor Aaron. Zmínit však musím též skvělého Tomáš Trapla a také Natálii Grossovou. Už přemýšlím, kdy vyrazím znovu. Zajímají mě alternace, program, který zatím k dispozici nebyl, a pevně věřím, že se brzy dočkáme i CD. 😊


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou