Derniéra muzikálu Tarzan: Dál buď v našem srdci



Příběh lidského „mláděte“, co přišlo o oba rodiče, ale naštěstí se ho ujala gorilí tlupa, to je Tarzan. Džungle je jeho domovem, ale když do jeho života vstoupí žena jménem Jane, poznává mnoho nového. Kam ho povede jeho srdce?

Nás zvědavost zavedla do Divadla Hybernia, kde měl Tarzan na podzim roku 2019 svou premiéru. Teď ale nastal čas tuto disneyovskou džungli bohužel opustit. Právě dnes, tedy 26. prosince, se Hybernia s Tarzanem loučí. A my jsme si pro vás také přichystali menší rozloučení s tímto titulem.

Nejprve nám svou vzpomínku na Tarzana věnoval Ladislav Korbel, který si zahrál roli Terka. V krátkém sledu je to pro něj již druhá derniéra, jelikož na začátku prosince dával sbohem pro změnu Času růží v Hudebním divadle Karlín. Ale to už jistě všechno víte, jelikož jsme se tomuto tématu již věnovali. Abychom se ale neopakovali úplně ve všem, dnes budeme na Tarzana vzpomínat především my, tedy naše Statečná parta. Přece jen na tomto muzikálu se nás potkalo docela dost. 😊

Bordel a blbinky i pořádně kardio

Láďa Korbel nám například přiznal, že když mu produkce zavolala s nabídkou na roli v Tarzanovi, neváhal ani vteřinku. „Jediná Disneyovka, co je v mých očích ještě víc než Tarzan, je Lví král. Na obou jsem vyrůstal. Navíc hudba Phila Collinse je geniální a jsou v ní nádherné pecky, takže jsem hned souhlasil.“

Sympatická mu byla rovněž role Terka. Hned jsem si říkal: ‚Jasně, to je přesně můj styl, zase takový ten kamarád hlavního hrdiny, co je větší magor ‘. 😂 Tarzan je takový romantický hrdina, miluje Jane a kolem něj se točí děj. Terk oproti tomu přijde a »rozbombí« a rozdrbe celý kemp těch zoologů a lovců. Vyhovuje mi, že tam tak trochu můžu dělat bordel a blbinky.“

A vysvětil i původ některých vtípků, které vznikly původně z přeřeků. „Například jak se říká 'Pro jedno kvítí slunce nesvítí‘, tak my v Tarzanovi říkáme: ‚Pro jedno svítí slunce nekvítí.‘ A to je přesně Terk – přeřekne se, něco přehodí, ale hned jede dál, protože všichni chápou, co tím chtěl říct. Moc mě baví živelnost této role.“

„Jedná se ale o extra fyzicky náročné představení, takže mi bude chybět vlastně i to drobné „kardio“, které jsem díky němu zažíval. Budu teď muset víc makat ve fitku, abych nebyl tlusťoch 😂,“ zavtipkoval Korbel, ale už se vší vážností promluvil i o dalších aspektech role Terka.

„Je náročná i pěvecky, objevuje se tam hodně vysokého zpívání, a to asi proto, že v animáku je Terk holka, a tak myslím, že ty party byly původně také psané pro ženu. Také to ale může být tím, že v první polovině muzikálu mají být Terk a Tarzánek malí, ale my jsme udělali tu variantu, v níž je Terk už od začátku dospělý a velký opičák. Ty dětské party, psané de facto na soprán, tam ale zůstaly, takže se jedná skutečně o pekelné výšky.“ Právě to ale bude Láďovi též chybět. „Mám hodně rád vyšší a rockové zpívání. To mě prostě baví,“ netají se.

Nezapomněl zmínit ani své kolegy. „S derniérou Tarzana sice Divadlo Hybernia neopouštím, protože jsem tam i v několika dalších inscenacích, ale i tak mě mrzí, že opouštím ten tým z Tarzana. Poznal jsem díky němu zase spoustu nových lidí – především akrobatů a tanečníků, specializovaných na výstupy na šálách, a tak dál. Doufám, že je zase někde potkám a naše práce se prolnou.“

A podobně jako u Času růží, Láďa věří, že se třeba Tarzan ještě někdy v budoucnu vrátí… „Je zastavený minimálně na dva roky, tak budu doufat, že se po těch dvou letech opět vrátí a já v něm budu zase moct hrát. A že se povede »ulovit« ještě nějakou další Disneyovku, protože to by byla úplná paráda,“ dodal s nadějí.

Liány nad hlavou a prvotřídní emoce

A teď jsou na řadě právě i naše dojmy z Tarzana 😊. Kdo udělal na Annie největší dojem a koho zase zmínila Džejňulka?

Annie: Tarzana jsem viděla už před třemi roky, takže mé vzpomínky na něj jsou už trochu mlhavé. Vybavuji si každopádně, že se jednalo o jeden z mála muzikálů, na kterém se naše parta sešla v téměř plném počtu. Obsadili jsme jednu z předních řad, díky čemuž jsme mohli dostatečně nasávat atmosféru džungle včetně Tarzana či goril houpajících se na liánách nad našimi hlavami.

Ostatně scéna v kombinaci s geniální hudbou Phila Collinse a skvělými choreografiemi byly, dle mého názoru, nejsilnější složkou tohoto představení. Z obsazení mi pak utkvěli v paměti především Peter Pecha v titulní roli, Dita Hořínková jako Kala a záporák Clayton v podání Ernesta Čekana.

Nikča: Další dílo opouští prkna, která znamenají svět. Byť Tarzan nepatří úplně do mé Top 5, chybět rozhodně bude. Budu moc ráda, když by se nám někdy v budoucnu vrátil.

Džejňulka: V případě, že mé články čtete pravidelně, omlouvám se, budu se asi malinko opakovat 😊. Když jsme Tarzana se Statečnými navštívili poprvé, nebylo mi zrovna dvakrát dobře. Trochu jsem si proto připadala, jako bych měla některá čísla vyloženě v mlze a nedokázala jsem je vnímat tak, jak by si to zasloužila. Každopádně výsledný dojem byl pořád skvělý, což už o něčem svědčí. Tušila jsem, že tohle by mohla být velká láska, takže následně jsem si druhou návštěvu v Hybernii nadělila jako dárek k narozeninám. Úžasná pohádka s krásnou hudbou, vtip i dojetí.

Měla jsem možnost vidět dva báječné Tarzany – Roberta Urbana a Petera Pechu, dvě skvělé Jane neboli Ivanu Korolovou a Petru Vojtkovou. Celý příběh po emocionální stránce pro mě ale vyzdvihli především představitelé Tarzanových „adoptivních rodičů“ – Dita Hořínková a Josef Vojtek. A jako třešinka na dortu Terk neboli Láďa Korbel či Martin Šemík. No, co vám budu povídat: Derniéroooo, here I come! 💖😊

Dítě divočiny se loučí s Prahou

V čem zůstane Tarzan výjimečný pro Coffeerun, komu speciální poděkování věnovala Eric a co vzkázal George?

Coffeerun: Ačkoliv jsem Tarzana viděla pouze jednou a ačkoliv se nezařadil mezi moje topky, loučíme se bezesporu s muzikálem, který byl do jisté míry výjimečný. Nejen hudbou Phila Collinse, scénou, ale především výkony celého souboru. Navždy pro mě zůstane vzpomínkou na první setkání s Martinem Šemíkem, který mě jako Terk velmi okouzlil. Moje přání vidět Tarzana ještě v jiném obsazení se mi už sice nesplní, ale pokud ještě někdy vtrhne na scénu, určitě si čas na setkání s ním najdu.

Marťa: Disney pohádky jsou pro mě ve většině případů zárukou nejen dojemného příběhu, ale i krásné hudby. Autoři jako Menken, Newman, John, Miranda… anebo právě Collins - autor hudby k Tarzanovi, dokázali příběhům nadělit skutečně nádherné melodie.

Uznávám, že moje očekávání od Disney příběhu o chlapci, co žije mezi opicemi, navíc v krásných prostorách Divadla Hybernia, bylo trošku pohádkovější nebo akrobatičtější. 😊 Zůstaly ve mně hezké vzpomínky na jednotlivá čísla. Trochu jiný dojem mám z celku.

Moc mě však bavily výkony všech zúčastněných. Muzikálovopohádkovou kombinaci naprosto beze zbytku naplnili pánové Ladislav Korbel (Terk) a Ernesto Čekan (Kerchak). Pánové, děkuji!

Eric: Divadelního Tarzana v Hybernii jsem za celou dobu stihla vidět celkem dvakrát a mám na něj hezké vzpomínky. Své pocity po premiéře jsem vylíčila ve svém článku a velmi podobné jsem měla i u reprízy po roce a půl.

Tarzan jakožto postava z knížky nebo filmu je mi velmi sympatický, muzikál beru spíš jako pohádku pro všechny generace diváků, což ale není na škodu. Zvířata jsou vždy vděčným námětem pro jakékoli dílo, které je určené dětem, a to nejen z hlediska „roztomilosti“, ale aby se také děti i dospělí něčemu ze zvířecí říše přiučili.

Představení v Hybernii bylo profesionální, scénicky i režijně promyšlené, korunu muzikálu dodala také povedená hudba Phila Collinse a rovněž se povedlo i obsazení. Neviděla jsem sice všechny alternace, ale osobně jsem nezaznamenala v castu žádný slabý článek či přešlap. Kdyby se Tarzan ještě někdy do Česka vrátil, určitě bych si ho nenechala ujít.

Speciální poděkování: Láďo, děkuji za Terka!

George: Tarzan… Tarzan je, byl a bude muzikál, na který budu vždy s láskou vzpomínat. Nikdy nezapomenu na krásnou živou hudbu, obrovskou scénu, úžasné výkony a perfektní obsazení. Jedná se o první Disney muzikál uvedený v České republice a doufám, že se časem podaří uvést i něco dalšího. No a jak se zpívá v jedné písni: „Dál buď v srdci mém…“ 💗💗💗

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Činohra Vše o mužích: Charisma + humor + vztahy – to celé na třetí

Muzikál Krysař: Temná pohádka o lásce vykoupené krví

Muzikál Divotvorný hrnec: Kouzlo kdesi za duhou